|
|
|||
|
|||
|
Beste mensen,
Ik ben dit jaar voor de 3e keer uitgeloot voor geneeskunde. Ik zat in klasse B. Ik vroeg me af of er mensen zijn die een beroep hebben gedaan op de hardheidsclausule. Op de IB site staat het volgende : Voorbeelden van omstandigheden zijn: ■medische of psychische problemen van de uitgelote student die niet direct het gevolg zijn van de uitloting, maar waarbij aannemelijk is gemaakt dat het toewijzen van een plaats een positieve bijdrage zal leveren aan het genezingsproces ■vluchtelingen die gedwongen zijn een soortgelijke opleiding te staken in het land van herkomst ■werknemers die de opleiding nodig hebben voor wetenschappelijk onderzoek en die een relatie hebben met de instelling die de opleiding geeft. Zijn er mensen die beroep hebben gedaan op 1 van deze voorbeelden of iets dergelijks ? |
|
|
|||
|
|||
|
Allereerst: wat onwijs balen voor je. Toch hard gewerkt om in B te komen lijkt me, en dan zoveel pech met de loting. Decentraal was ook niet gelukt?
Over je vraag: ik vrees dat dit redelijk onmogelijk is. Tenzij je echt een ziekte/aandoening hebt, en daarvoor met een bewijs van een arts kan aantonen dat het beter is als je wel geneeskunde gaat doen. Het is volgens mij redelijk onmogelijk om die verklaring te krijgen. Van dat vluchtelingen punt: dat redt je sowieso niet als je in NL bent geboren. Dat van dat werk: kan je eventueel nog proberen: zoek een baan in het onderzoek waarbij geneeskunde heel erg zou helpen, dan lukt het misschien. Probleem is echter: meestal nemen ze voor dat soort banen alleen geneeskunde afgestudeerden aan.. Nogmaals, heel erg balen voor je, maar ik wil wel eerlijk zijn. Ik hoop heel erg dat ik het mis heb voor je! |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Kan me geen ziekte voorstellen waarbij het beter is dat je maar geneeskunde gaat studeren . |
|
|
|||
|
|||
|
Nee ik idd ook niet..
Wat ga je nu doen trouwens? Hoop dat je iets leuks vindt! |
|
|
|||
|
|||
|
ik denk Rechten of Bedrijfskunde...overige medische studies vind ik niet interessant. Geneeskunde was het enige wat ik leuk vond. Rechten of Bedrijfskunde is het enige wat nog wel een beetje interessant is.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ok. Nou veel succes daarmee dan, en hopelijk bevalt het je toch goed!
|
|
|
|||
|
|||
|
Ahwww dat is echt heel erg jammer. Ik heb ongeveer hetzelfde :(
ik ben dit jaar voor de tweede keer uitgeloot helaas. maar vorig jaar heb ik mijn eindexamens verpest wegens persoonlijke omstandigheden. Ik had ook nooit van een hardheidsclausule gehoord, althans ik dacht dat je er alleen in aanmerking kon komen als jezelf ziek was. Maar ik vroeg me dus af of ik nog in aanmerking kan komen voor een hardheidsclausule??? zou iemand mij dat aub vertellen??? |
|
|
|||
|
|||
|
@ noway, ik doe dit jaar een beroep op de HHC, maar inderdaad, heel veel zaken worden niet in behandeling genomen, omdat ze niet aan de gestelde voorwaarden voldoen. Het ligt aan je situatie, ik zou zelf even kijken... en ik laat wel weten wat de uitslag is, ook al duurt dat ongeveer 5 maanden.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ik ga dit jaar ook meedoen me de HHC! Ik heb vorig jaar en dit jaar (dit jaar deed ik deelcertificaten) geen fijne thuissituatie gehad. Mijn cijfers zijn dan ook niet echt best. Daarom doe ik mee op psychische problemen en daarbij heb ik 2 psychologen die achter mij staan. Zijn er meer mensen die ook HHC doen, of mensen die denken dat dit goed argumenten zijn?
|
|
|
|||
|
|||
|
Ik weet het niet, het enige wat ik denk is dat je er goed over na moet denken wat je gaat beschrijven.
|