Oud 9 maart 2010, 20:34
Anw Anw is offline

Standaard Zij- instroom geneeskunde na HBO-V

Ik studeer momenteel verpleegkunde en zit erover te denken om na deze studie nog geneeskunde te gaan doen. Aangezien ik 6 jaar eigenlijk te lang vind wil ik het proberen via de zij- instroom. Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die het ook op deze manier willen gaan doen of misschien zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Alle reacties zijn welkom!!

Groetjes, Anne
Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 09:41
jbroens jbroens is offline

Standaard

Hallo Anne,

Ik ben ook begonnen met de HBO-V. Eenmaal afgerond wilde ik meer diepgang dan dat het verpleegkundige vak me zou kunnen bieden. Ook al zou ik IC of een andere vervolgopleiding gaan doen. Vandaar dat ik heb gekozen om voor geneeskunde te gaan. Ik ben inmiddels twee keer uitgeloot, dit jaar wordt mijn laatste kans om via de reguliere loting de opleiding binnen te komen. Ik doe tevens dit jaar voor de derde jaja derde keer mee aan de ZIG toets in Groningen. Vorig jaar behoorde ik net niet tot de selecte groep die mocht starten. Ik was nummer 40 en 35 mochten er beginnen. Dit jaar doe ik weer meer met de ZIG toets in de hoop een paar plaatsen te stijgen op de lijst en zo binnen te stromen. Mocht je volgend jaar mee willen doen aan de ZIG toets dan kan ik je nog wel wat tips geven. Probeer in ieder geval zo veel mogelijk kennis en ervaring op te doen tijdens je stages HBO-V. Probeer een stageplaats binnen de Heelkunde te verwerven want daar doe je veel kennis op die je nodig kunt hebben tijdens de ZIG toets met name bij de AMK toets. Zonder ervaring in het werkveld en dus een rugtas vol met bagage is het moeilijk om de ZIG toets te halen. De meeste mensen die meedoen hebben al enkele jaren ervaring in de gezondheidszorg en hebben dus een voorsprong op je. Ik wil je niet ontmoedigen ofzo maar je moet dit wel in je achterhoofd houden. Mij heeft het altijd erg gemotiveerd om veel tijd aan leren etc te besteden om zo zo hoog mogelijk te eindigen. Hopelijk lukt het me dan ook dit jaar.

Succes met je keuze,

jasper
Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 13:03
Anw Anw is offline

Standaard

Hoi Jasper,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop volgend jaar mee te kunnen doen aan de ZIG toets. Kun je mij misschien nog iets vertellen over de inhoud van de toetsen? Wat voor vragen worden en zoal gesteld en hoe heb jij je precies op de toetsen voorbereid?
En zijn er verder, voor zover jij weet, veel hbo-v'ers die een poging wagen?

Veel succes met het voorbereiden van de toetsen, hoop dat het je dit jaar gaat lukken!

Groetjes, Anne
Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 14:09
nlrs nlrs is offline

Standaard

Anne, misschien heb je iets aan dit topic van vorig jaar waar anderen hun ervaringen hierover vertellen http://www.medifora.nl/showthread.php?t=4028

Ik doe dit jaar ook mee aan de ZIG-toets (welliswaar geen HBO-V). Jasper, zou jij me kunnen vertellen of de Guyton toets wel in het Engels is, of dat op zn minst de termen er wel in het Engels bij staan?
Verder veel succes!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.